Dersin Adı | Moda Sunum Teknikleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATU 202 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye; hazırlanan tasarımların ilgili kitleye sunumuna yönelik yöntemleri öğretmek, etkili sunum yapabilme yeterliliği kazandırmak amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, tanıtım kataloğu hazırlama, vitrin tasarlama, ürün sunumu gibi bilgileri içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Moda sunum teknikleri | Etkin Sunumlar, Nick Morgan, Optimist Yayın Dağıtım, Ekim, 2007 sf 2-12 |
2 | Ürün sunumunda gerekli elektronik ortamlar | Etkin Sunumlar, Nick Morgan, Optimist Yayın Dağıtım, Ekim, 2007 sf 12-35 |
3 | Fuar, moda günleri, sergiler | Etkin Sunumlar, Nick Morgan, Optimist Yayın Dağıtım, Ekim, 2007 sf 35-48 |
4 | Fuar, moda günleri, sergiler | Etkin Sunumlar, Nick Morgan, Optimist Yayın Dağıtım, Ekim, 2007 sf 35-48 |
5 | Defile organizasyonu | Etkin Sunumlar, Nick Morgan, Optimist Yayın Dağıtım, Ekim, 2007 sf 48-63 |
6 | Defile organizasyonu | Etkin Sunumlar, Nick Morgan, Optimist Yayın Dağıtım, Ekim, 2007 sf 48-63 |
7 | Vitrin hazırlama | Etkin Sunumlar, Nick Morgan, Optimist Yayın Dağıtım, Ekim, 2007 sf 63-72 |
8 | Vitrin hazırlama | Etkin Sunumlar, Nick Morgan, Optimist Yayın Dağıtım, Ekim, 2007 sf 63-72 |
9 | Katalog hazırlama | Etkin Sunumlar, Nick Morgan, Optimist Yayın Dağıtım, Ekim, 2007 sf. 75-85 |
10 | Portfolyo hazırlama teknikleri, portfolyo çeşitleri | Etkin Sunumlar, Nick Morgan, Optimist Yayın Dağıtım, Ekim, 2007 sf. 85-96 |
11 | Portfolyo ürünleri, moda tasarımı portfolyaları | Etkin Sunumlar, Nick Morgan, Optimist Yayın Dağıtım, Ekim, 2007 sf. 85-96 |
12 | Yaratıcı portfolyo tasarımı | Etkin Sunumlar, Nick Morgan, Optimist Yayın Dağıtım, Ekim, 2007 sf. 85-96 |
13 | Yaratıcı portfolyo tasarımı | Etkin Sunumlar, Nick Morgan, Optimist Yayın Dağıtım, Ekim, 2007 |
14 | Portfolyo sunumları | Etkin Sunumlar, Nick Morgan, Optimist Yayın Dağıtım, Ekim, 2007 |
15 | Portfolyo sunumları | Etkin Sunumlar, Nick Morgan, Optimist Yayın Dağıtım, Ekim, 2007 sf. 85-96 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Etkin Sunumlar, Nick Morgan, Optimist Yayın Dağıtım, Ekim, 2007 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Ali Kaya, Eğitim Kitabevi, 2004 Etkili ve Güzel Konuşma Teknikleri, Murat Baykızı, Kar Yayınları, Ekim, 2005 Başarılı Prezantasyonun 101 Yolu, Elizabeth Tierney Isbn 975-316-850-0 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 13 | |
Toplam | 83 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
2 | İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir. | |||||
3 | Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
4 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | X | ||||
5 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | X | ||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir. | X | ||||
7 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir. | X | ||||
9 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir. | |||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest